Om foreningen

SPIS OG DANS I LINDEBALLE

Vi er nu startet på en ny dansesæson i Lindeballe Forsamlingshus. Gerda Madsen med flere spiller op til dans og vores dygtige leder Carlo Nielsen leder og instruerer dansene. Vi danser hver onsdag aften fra kl. 19.30 – 22.00. Alle – par såvel som enkeltpersoner – er meget velkomne til en hyggelig aften med god mulighed for at prøve hvad folkedans er.

Forkundskaber er ikke nødvendige, blot lyst til at danse. På træningsaftenerne danser vi forskellige folkedanse til levende musik. Der er både pardanse og danse som man danser 2, 3 eller 4 par sammen – og senere på sæsonen vil der også blive undervist i den populære festdans Les Lancier og den nyere Kronprinsesse Mary kvadrille.

Pris pr træningsaften er 35 kr, og så skal man huske en kaffekurv til pausen.

Det sociale samvær prioriteres højt i Lindeballe. Snakken går lystigt mellem dansene og i kaffepausen, hvor der altid bliver sunget et par sange. I løbet af sæsonen arrangerer foreningen udover danseaftenerne fællesspisning, juleafslutning og en sommer udflugt.

Desuden modtager foreningen ofte invitationer til ”legestuer” (= folkedanser baller) fra andre foreninger. Det er ikke nødvendigt at komme parvis, da man i Lindeballe altid får ”kabalen til at gå op” ved at byde hinanden op på kryds og tværs – og de mere øvede dansere kan danse både som herre og dame efter behov. Men selvfølgelig er det også muligt at vælge at sidde over og nyde dansen og musikken. Og folkedans er en vidunderlig kombination af god motion, musik og socialt samvær – man er med garanti altid i godt humør efter en danseaften…

Vi glæder os til at se rigtig mange nye og gamle dansere i den kommende sæson.